Monday, August 24, 2009

25 Agenda Halus DAP

25 Agenda Halus Kerajaan DAP Hina Islam & Hancur Melayu Pulau Pinang. PAS Tak Mampu Halang
  1. Arak dibenarkan dijual secara terbuka dalam majlis rasmi Kerajaan Negeri. Terbukti semasa sambutan Hari Belia Negeri di Autocity.
  2. Perbadanan Ketua Menteri (CMI) dibentuk bagi menjalankan kepentingan politik DAP menghancurkan geo-politik Melayu Pulau Pinang. Tanah Wakaf Melayu merupakan sasaran pertama.
  3. Dasar kelulusan terbuka tukar syarat tanah akan dilaksanakan di kawasan Parlimen milik Melayu di mana status tukar syarat tanah pertanian kepada kediaman, akan dilakukan secara terbuka tanpa sekatan.
  4. Kerajaan DAP mewajibkan pengisian dan penempatan jawatann Pegawai Kerajaan Gred 48 ke atas perlu mendapatkan kebenaran Lim Guan Eng. Kejayaan pertama, LGE berjaya menempatkan penyokong DAP sebagai Ketua Penolong Pegawai Daerah (KPPD) di Balik Pulau yang merupakan kawasan majoriti masyarakat Melayu.
  5. Pemimpin DAP Negeri campur tangan dalam pengurusan zakat negeri. Sebagai Bukan Islam, LGE tidak ada hak untuk campur tangan dalam hal ehwal Islam. LGE dikatakan meminta wang zakat bagi urusan bukan Islam.
  6. LGE mendesak supaya jawatan EXCO Portfolio Pembangunan Tanah diberi kepada beliau kerana tanah merupakan senjata utama mereka untuk menghalau orang Melayu dari Pulau Pinang. Taktik yang sama digunakan Lee Kuan Yew menghapuskan ketuanan Melayu di Singapura.
  7. Lim Guan Eng mendesak supaya beliau dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Tender Penang Development Corp (PDC) dan PBA Pulau Pinang. Wujud conflict of interest kerana LGE ada misi dan kepentingan tersendiri.
  8. Guan Eng menghapuskan syarat wajibkan pemaju swasta membina rumah kos rendah dalam projek perumahan. Dengan ini semakin ramai rakyat kurang mampu khususnya orang Melayu untuk memiliki rumah.
  9. Kerajaan DAP telah merampas tanah seluas 140 ekar di Pondok Upeh, Balik Pulau (kawasan orang Melayu) untuk dibina pusat Pengajian tinggi ala Cina. Projek ini dikatakan kerjasama Pulau Pinang dan Singapura serta Pulau Pinang dan China. Inilah strategi jangka panjang DAP mengganggu geo-politik Melayu Pulau Pinang.
  10. Guan Geng memperlekehkan dan mempersendakan cara tadbir Khalifah Umar Abdul Aziz. Pusat judi, rumah urut dan premis arak & maksiat semakin bertambah tanpa ada kawalan. Konon ikut cara PAS. Terang-terang Melayu ditipu konon mentadbir macam PAS.
  11. Pengumuman mentadbir mengikut Umar Abdul Aziz hanya gimik politik untuk mengaburi rakyat. Lim Guan Eng hanya membayar elaun RM50 sebulan kepada guru KAFA berbanding Kerajaan Pusat yang membayar elaun RM500. Lihat, depa tipu rakyat lagi.
  12. Rumah Ibadat Bukan Islam (tokong, kuil, gereja) tumbuh bak cendawan selepas hujan. Tetapi, Masjid Jalan Kelawei dilambatkan pembinaannya. Syarat MPPP tidak munasabah langsung, Munasarawak agaknya. Tipu lagi.
  13. Wakil rakyat Melayu dan Islam tidak pernah diberi kuasa mutlak oleh Lim Guan Eng. Timb. Menteri dan EXCO Melayu (Mansor & Malik) adalah boneka semata Lim Guan Eng. Sebenarnya, parti yang memerintah Pulau Pinang bukanlah Pakatan rakyat, tetapi HANYALAH DAP yang anti-Melayu.
  14. Ahli Majlis Kerajaan tempatan Melayu dalam PAS dan PKR tidak pernah diiktiraf dan dihormati oleh DAP walaupun berada dalam pakatan sendiri. Johari Kassim (PKR) dipecat oleh Lim Guan Eng yang memboikot majlis angkat sumpah YDP MPSP. Razali Abdullah (MPPP) pula dihina dengan tuduhan ekstrimis Islamm oleh YB Jeff Ooi.
  15. Jeff Ooi tidak diambil tindakan keras selepas menghina Razali. Malah hanya disuruh meminta maaf. Tapi Jeff Ooi angkuh tak mahu minta maaf.
  16. Allahyarham Bekas ADUN Permatang Pasir juga tidak dilantik dalam EXCO walaupun sudah menjadi wakil rakyat selama 3 penggal. DAP memang tidak menghormati PAS.
  17. Tender perolehan Kerajaan dibuka seluas-luasnya kepada kontraktor semua bangsa termasuk warga asing. Lim Guan Eng mengkhianati Dasar Ekonomi Baru dan menyebabkan 1800 kontraktor Melayu gulung tikar.
  18. Kedaulatan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dihina dengan tindakan menambah bahasa lain (Bahasa Ondia) pada papan tanda jalan di Georgetown.
  19. Tindakan Lim Guan Eng memansuhkan saman parking PBT mengakibatkan Kerajaan Negeri hilang hasil sebanyak RM34juta. Golongan manakah yang paling banyak dikenakan saman PBT kalau bukan taiko-taiko Cina?
  20. Kerajaan DAP meluluskan syarat Tanah Pertanian di Pulau Pinang boleh ditukar kepada Tanah Perkuburan Cina sedangakan sudah hampir 30% daripada mukabumi Pulau Pinang didominasi oleh jirat Cina. Sedangkan orang Melayu terus kekurangan Tanah Perkuburan Islam.
  21. Lim Guan Eng mengarahkan gerai-gerai kepunyaan peniaga kecil Melayu yang melakukan kesalahan dirobohkan pada setiap masa.
  22. Pembangunan marina,hotel mewah dan resort di Pulau Betong akan menghalau Melayu Balik Pulau keluar dari kawasan tersebut.
  23. Banyak janji dalam manifesto Pakatan yang hanya tinggal janji. Pakatan berbohong kepada rakyat. Dahulu mereka berjanji akan memberi RM6,000 setahun kepada rakyat yang berpendapatan rendah, tetapi apa yang diumumkan, hanya RM100 bermula tahun depan.
  24. Warga emas yang diarahkan mendaftarkan diri untuk diberi bantuan hanya diberi sekampit beras 10 kilo.
  25. Lim Guan Eng dan pemimpin kanan DAP lain jelas menolak usaha PAS memperjuangkan konsep Negara Islam dan tidak menghormati umat Islam. Tetapi, PAS dilihat begitu terhegeh-hegeh hendak bbersahabat dengan syaitan ehhh DAP.
Renung-renungkanlah.

0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP