Tuesday, March 17, 2009

Satu Keluarga, Satu Ideologi, Mulut Lain-lain... Dah Nasib Badan...


Akibat kelancangan mulut!!!


17 Mac 2009 pasti akan diingati oleh dua beranak dari keluarga yang mempunyai latarbelakang undang-undang.

Nombor Satu

Hari ini, Karpal Singh, bapa kepada Gobind Singh, didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tuduhan menghasut dalam satu sidang akhbar yang dilakukan berkaitan dengan Sultan Perak di pejabatnya Tetuan Karpal Singah & Co, No 67, Jalan Pudu Lama antara jam 12 tengahari dan 12.30 petang pada 6 Februari lalu.

Karpal didakwa di hadapan Hakim Mohamad Sakeri Mamat mengikut Seksyen 4 (1)(b) Akta Hasutan 1948 yang membawa hukuman denda sehingga RM5,000.00 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Karpal diwakili 13 orang peguam termasuk 4 orang anaknya. Karpal tidak mengaku bersalah.


Nombor Dua

Hari ini adalah hari pertama. Ada 364 hari lagi untuk Gobind Singh,anak kepada Karpal Singh, kembali ke sidang Dewan setelah digantung selama 12 bulan.

Sudahlah tidak dibenarkan hadir, elaun dan kemudahan Ahli Parlimen juga tidak akan diterima sepanjang tempoh tersebut. Hai la badan...

Tindakan tersebut diambil ekoran dua kenyataan Gobind yang mendakwa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terbabit dalam kes pembunuhan selain menghina Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat setelah diperintah keluar Dewan.

0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP