Sunday, July 26, 2009

Iskandar Malaysia terus menjadi model...

Iskandar Malaysia jadi model projek pembangunan di Afrika
26/07/2009 9:50pm


MUNYONYO (Uganda) 26 Julai - Iskandar Malaysia, wilayah pembangunan utama kawasan selatan di Johor, bakal menjadi model pelaksanaan projek pembangunan di negara-negara Afrika.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Malaysia akan berkongsi pengalaman dan kejayaan dalam pelaksanaan projek Iskandar Malaysia dengan para peserta Dialog Perkongsian Pintar Global 2009 yang bermula Ahad.

“Saya akan memperkenalkan projek ini dan saya berharap ia akan menarik minat di kalangan rakan-rakan perkongsian pintar untuk melihat bagaimana pembangunan projek seumpama dapat memberi kesan kepada mereka mengenai pelaburan daripada segi pengalaman bagaimana kami merancang pembangunan di kawasan berkenaan,” katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan dialog itu. - Bernama

Seronok membaca berita terkini di dalam utusan malaysia malam-malam ni. Nampaknya percaturan Kerajaan membina Iskandar Malaysia bukanlah satu pelaburan yang sia-sia. Sekadar fakta dan makluman, Iskandar Malaysia terletak dalam Parlimen Gelang Patah.

0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP