Saturday, August 22, 2009

1Ramadhan di Permatang Pasir

Semalam, jalan cukup sesak sekitar di Bukit Mertajam. Tinjauan yang dibuat penulis sepanjang petang semalam membawa kepada kemungkinan kerana 1 Ramadhan 1430H. Telahan penulis mengatakan penduduk Pulau Pinang mengambil peluang untuk pulang ke desa tercinta untuk sama-sama meraikan solat terawih pertama. Tinjauan di Jambatan Pulau Pinang juga mendapati kesesakan tahap melampau yang dapat diperhatikan. Kesesakan dari Lebuhraya Jelutong hingga ke sepanjang Jambatan Pulau Pinang pasti menambah rengsa pemandunya. Mujur belum berpuasa. Jika tidak mahunya bekalan air dan kurma perlu ada di dalam setiap kereta.

Pagi ini, cuaca tidak menentu. Sekajap hujan, sekejap panas dan sekarang hujan rahmat terus membasahi bumi Permatang Pasir. Walaubagaimanapun, ianya sedikitpun tidak menghalang jentera BN terus menggerakkan aktiviti dan program.

Pagi ini, telah berlangsung Tadarus Al-Quran di Rumah Johor. Kini, aktiviti gotong royong menyediakan bubur lambuk untuk diedarkan di sekitar Taman Penanti giat dijalankan. Semoga usaha kita dirahmati Ilahi di dalam Bulan Ramadhan ini. Amin













0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP