Tuesday, September 8, 2009

Khalid Gagap Mungkir Janji

Belum sampai tempoh seminggu, Khalid telah mungkir janji! Semasa sesi dialog isu pembinaan kuil di Seksyen 23 yang lepas, Khalid cakap tak akan sentuh isu ini. Tetapi, tup tup kata teruskan pula. Nampaknya penyakit songsang Anwar dah menjalar dalam diri Khalid. Lidah cabang-cabang banyak-banyak agaknya. Agaknya masa Khalid cakap tak akan teruskan isu pembinaan kuil, dalam hati dia cakap

Jangan harap aku tak teruskan, kalau tak cakap macam ni, mau lebam muka aku kena campak kerusi.

Sudahlah datang ke kawasan baru yang katanya lebih kurang 400 meter dari tempat asal tak nak panggil wakil penduduk. Takut la tu. Sebab telah meludah ke langit, ludah tu kena muka sendiri.
Apapun, tahniah la Khalid di atas tindakan encik ye. Tindakan yang menggambarkan yang encik memang tidak pandai memerintah dan mentadbir.
Penulis sekali lagi menjangka, inilah antara petunjuk Allah di atas keengganan pemimpin songsang yang disanjung2 melafazkan sumpah mubahalah. Allah Maha Kuasa.

Read more...

Thursday, September 3, 2009

Pembangkang Perak 'Gila Kuasa'

Umum mengetahui, Pembangkang di Perak ditunggangi oleh DAP dan mengudakan PKR dan PAS. Itulah kenyataan dan realiti yang kita semua ketahui. Tetapi, mereka tetap menidakkan sebagaimana skrip yang telah diaturkan oleh Nuar Jubuq.

Begitulah mereka apabila dapat berkuasa 11 bulan. Bak kata tagline Berita Harian hari ini, 'Bawah pokok ke hotel'. Kiranya mereka ni macam melepas gian. Dimanakah integriti mereka selalu Wakil Rakyat yang dipilih semasa PRU12 yang lepas?

Kekecohan sengaja ditimbulkan di hadapan Bangunan SUK. Dasar manusia tidak mengenang budi. Lihatlah perangai Ngeh dan ADUN pembangkang yang lain. Sama macam di Permatang Pasir, MP PAdang Serai samseng menumbuk polis.
Bila melihat gambar di hadapan Berita Harian, teringat penulis kepada Mesyuarat Pemuda yang penulis hadiri di peringkat Bahagian. Dengan susunan kerusinya, cuma yang membezakannya, kami tidak pula meletak meja sebagaimana kedudukan Sivakumar.

Sudahlah Sivakumar mengeluarkan notis bersidang tidak sah. Membelakangkan Sultan. Sekali lagi, DAP telah mengkudakan PKR dan PAS. Bersungguh-sungguh Nizar menulis semasa dalam persidangan hotel semalam sebagaimana yang dipaparkan dalam Buletin Utama. Nak tergelak pun macam dah tak boleh bila melihat gelagat mereka.

Apa-apa pun, penulis merasakan yang Pembangkang semakin melalut sebagaimana melalutnya Nik Aziz baru-baru ini. Sekali lagi Penulis terfikir, adakah ini petunjuk Yang Maha Esa hendak tunjukkan setelah keengganan Ketua Pembangkang membuat sumpah muhabalah?

Hanya Allah Jua Yang Tahu.

Read more...

Tuesday, September 1, 2009

Sambutan Kemerdekaan ke-52 Peringkat Negeri Johor

Seramai 6 orang anggota dari JASA Johor Bahru telah dilantik mewakili JASA Johor untuk menyertai Perbarisan Sambutan Kemerdekaan Peringkat Negeri Johor di Stadium Larkin. Mereka adalah Sdr Azizul, Sdr Mohd Farhan, Sdr Najahan, Sdri Aminah, Sdri Nor Fadillah dan Sdri Norwati.

Berikut sedikit gambar suasana sambutan.





Read more...

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP