Thursday, September 3, 2009

Pembangkang Perak 'Gila Kuasa'

Umum mengetahui, Pembangkang di Perak ditunggangi oleh DAP dan mengudakan PKR dan PAS. Itulah kenyataan dan realiti yang kita semua ketahui. Tetapi, mereka tetap menidakkan sebagaimana skrip yang telah diaturkan oleh Nuar Jubuq.

Begitulah mereka apabila dapat berkuasa 11 bulan. Bak kata tagline Berita Harian hari ini, 'Bawah pokok ke hotel'. Kiranya mereka ni macam melepas gian. Dimanakah integriti mereka selalu Wakil Rakyat yang dipilih semasa PRU12 yang lepas?

Kekecohan sengaja ditimbulkan di hadapan Bangunan SUK. Dasar manusia tidak mengenang budi. Lihatlah perangai Ngeh dan ADUN pembangkang yang lain. Sama macam di Permatang Pasir, MP PAdang Serai samseng menumbuk polis.
Bila melihat gambar di hadapan Berita Harian, teringat penulis kepada Mesyuarat Pemuda yang penulis hadiri di peringkat Bahagian. Dengan susunan kerusinya, cuma yang membezakannya, kami tidak pula meletak meja sebagaimana kedudukan Sivakumar.

Sudahlah Sivakumar mengeluarkan notis bersidang tidak sah. Membelakangkan Sultan. Sekali lagi, DAP telah mengkudakan PKR dan PAS. Bersungguh-sungguh Nizar menulis semasa dalam persidangan hotel semalam sebagaimana yang dipaparkan dalam Buletin Utama. Nak tergelak pun macam dah tak boleh bila melihat gelagat mereka.

Apa-apa pun, penulis merasakan yang Pembangkang semakin melalut sebagaimana melalutnya Nik Aziz baru-baru ini. Sekali lagi Penulis terfikir, adakah ini petunjuk Yang Maha Esa hendak tunjukkan setelah keengganan Ketua Pembangkang membuat sumpah muhabalah?

Hanya Allah Jua Yang Tahu.

0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP