Sunday, July 26, 2009

Segalanya DAP...

bunyi tajuk lain macam je kali ni.

tapi penulis berminat nak menulis berkaitan dengan DAP parti pemusnah negara ni. Boleh dikatakan ianya berkisar tentang kematian Teoh Beng Hock. Setiausaha Politik kepada EXCO Kerajaan Negeri Selangor (perghhh penulis tidak tahu la di negeri lain, kalau di Johor, EXCO pun cuma ada pembantu khas atau pegawai sahaja. Teruja kot dapat memerintah negeri)

Pertamanya, penulis tidak mahu sibuk-sibuk tentang hal bagaimana Teoh Beng Hock menemui ajalnya. Hanya yang Esa tahu dan biarlah pihak Polis menjalankan siasatan. Yang menarik perhatin penulis adalah, kemunculan blog baru yang bertajuk "Truth for Teoh Beng Hock". Dari mana dan macam mana blog ini boleh muncul, Wallahu'alam. Tapi, jika diamati isi kandungan blog tersebut, rupanya banyak juga isi kandungan yang berkait rapat dengan penyelewengan, pencurian, persembunyian (3P) DAP yang selama ini tidak diketahui oleh rakyat marhain di Selangor. Dalam hal ini, penulis nak berterima kasih pula kepada pemilik blog tersebut. Benar, sekurang-kurangnya seandainya benar apa yang ditulis dalam blig tersebut, dapatlah kita ketahui sikap sebenar wakil-wakil rakyat DAP ini. Katanya, isu 3P ini tidak diketahu oleh adik beradik tiri mereka iaitu Peralat Agama Sewenangnya dan Parti Kelentong Rakyat ini. Macam mana tu??? Hahhh Khalis tahu la kot. Takkan la tak tau, tapi buat-buat tak tau... Bacalah lanjut di blog Truth For Teoh Beng Hock.

Perkara kedua, juga melibatkan kes Teoh Beng Hock. Bukan isu apa pun, sekadar isu "sidang media' yang dihadiri oleh Nizar. Alahai... dituduhnya pula media berbohong dalam melaporkan kes dia pegang lilin. Nik Aziz pun tak keluar fatwa apa-apa pulak. Husam tak bagi la kot.

Pendedahan 2 perkara rentetan kematian Teoh Beng Hock mengajak kita berfikir sedalam-dalamnya, sejauh-jauhnya sikap sebenar Pakatan Rapuh ni. Sesungguhnya Kebenaran akan terserlah satu persatu. Hanya Allah Jua yang mengetahui.

0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP