Wednesday, April 1, 2009

Kalau dah suka mengutuk... sampai sudah tak boleh nak insaf.

Pas enggan patuh larangan mengenai kenyataan semasa kempen

TAIPING: Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Asmuni Awi, menegaskan parti itu tidak akan akur dengan arahan polis yang melarang mana-mana pihak termasuk calon mengeluarkan sebarang kenyataan atau kata-kata yang bersifat menghasut semasa berkempen pada pilihan raya kecil.

"Kita menghormati kebebasan bersuara. Kita akan bercakap apa sahaja isu yang mengenai kepentingan rakyat dan negara selagi perkara yang disentuh itu dibuat dalam batas undang-undang dan berdasarkan fakta," katanya dalam sidang akhbar hariannya di Markas Induk Operasi Pas di Air Kuning di sini, hari ini.

Beliau berkata, arahan itu adalah satu tindakan yang tidak wajar kerana kebebasan bersuara adalah satu hak asasi yang dijamin dengan sepenuhnya oleh Perlembagaan Persekutuan.

"Kita boleh bincang apa sahaja sebenarnya. Tiada had untuk kita membincangkan sesuatu topik dalam negara ini selagi kita mematuhi undang-undang dengan tidak melanggar batas-batas hasutan. Saya rasa rakyat Malaysia adalah bijak dalam membincangkan perkara seperti ini," katanya.

Beliau yang juga seorang peguam, berkata Pas juga sudah memberi arahan kepada penceramah parti itu supaya tidak risau untuk terus membicarakan isu-isu tertentu yang kini dilarang polis kerana berpendapat arahan polis itu sebenarnya suatu perkara yang boleh dicabar dari sudut undang-undang.
----------------------------------------------------------------------------------------
Begitulah orang-orang PAS, mereka memang sudah sebati dengan kutuk-mengutuk, keji-mengeji, kata-mengata, khususnya kepada orang UMNO. UMNO pernah dikafirkan oleh PAS!

Modal mereka hanya untuk menarik minat pengundi dengan mencaci UMNO! Sudahlah bersengkongkol dengan DAP selama 11 bulan! Ngeh pula berkata kononnya Nizar bukan boneka DAP! TIPU!!! Boneka itu apa katanya... Alahai... drama dan lakonan tetap diteruskan.

0 komentar:

Post a Comment

Peloton

Tentang Suara Bangsa

Suara Bangsa tampil ke depan memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta. Tiada apa yang mampu menghalang kami dari mempertahankan Alif Ba dan Ta.

  © Blogger template Coozie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP